Sint Maarten dag 2

20 augustus 2017 - Sint Maarten, Nederlandse Antillen

Zo dan! Dat is ff een beetje bijslapen. We vielen gisteravond vrij snel in slaap, totdat... de wekkerradio ineens keihard naast mijn linkeroor afgaat! Tering! Ik geef een klap op het apparaat en hij is weer stil. We liggen klaarwakker met hartslag 160 in ons bed. Dat wordt weer tot rust komen en opnieuw inslapen. Ik bedenk me dat bij de meiden dezelfde wekkerradio staat, dus ik loop ff naar ze toe om ze te waarschuwen, maar Sharon had al eerder de stekker uit de stroom gehaald :-) Tja, daar zit nu ons eigen verloopsnoer in met 2 iPhones, MacBook en een iWatch :-). Dom van me, had ik kunnen weten!

We vallen weer in slaap. De airco hier is top! Automatisch gaat ie ff aan als de temperatuur in slaapkamer langzaam stijgt. En de dames hebben een eigen airco. De woonkamer ook trouwens :-) Om 8 uur gaat mijn wekker, we gaan ff zwemmen. Tenminste, dat was gisteravond het plan. Maar vanmorgen is dat idee toch net ff te ambitieus. Yvon hoort de hele wekker niet en ook niet de snooze 8 minuten later. Nou, dan is ze echt heel moe! We blijven nog ff lekker liggen en bij de dames hoor ik helemaal niets. Ook nog in coma! Ik ga om 9 uur naar de bakker voor croissants en baguets, ik haal 4 strandhanddoeken op van het hotel en rij daarna naar de apotheek om voor Shirley pilletjes te halen. De conciërge beneden zoekt er één voor me en belt om te checken of ze open zijn (het is zondag hè). Nou, ze zijn open. Deze is in Omah Beach iets voorbij het vliegveld. Als ik de apotheek binnenloop, tref ik een nederlandse verkoper. Ik leg uit wat er is en ik krijg Cetirizine mee. Twee per dag nemen.

Als ik terugkom bij het appartement doet Sharon open, ze is net wakker :-) Beter, was wel ff nodig. Als we allemaal hebben gedoucht, gaan we ontbijten in ons appartement. Lekker eten wat we lekker vinden op het moment dat we er klaar voor zijn. Het tempo gaat hier behoorlijk omlaag na de afgelopen hectische weken!

Na het ontbijt schuiven we alles in de vaatwasser en pakken onze strandtas in. We kopen beneden nog ff 2 duikbrillen en stappen in de auto. Op naar Mullet Bay Beach! Dat ligt voorbij Maho Beach dus we zijn er snel. We parkeren de auto langs de weg die dwars door een golfterrein loopt. En we steken hole 11 over om bij het strand te komen, net als de locals doen :-) Als we het strand en de zee zien, hoor ik achter me YESS!!! We zien tussen de palmbomen door een wit zandstrand met turqoise zee! Niet te filmen zo mooi! Links staan bedjes en parasols dus we zoeken 2 setjes uit en proberen zo snel mogelijk alles uit te trekken (op de badkleding na natuurlijk!) en rennen het heerlijke warme water in! Mam, dit water is wat jij altijd bedoelt. Het is fantastisch! Wat een geweldig mooi strand met hier en daar wat palmbomen en vooral dat witte zand met dat warme turqoise water! Precies wat we hadden gehoopt! Het is vandaag overigens redelijk mooi weer met af en toe wat wolken. Nog geen stortbui gezien vandaag!

We pakken onze duikbrillen en de GoPro en gaan weer het water in. De GoPro is tot 10 meter diepte waterdicht dus dat gaat wel lukken. Dan komt de man van de bedjes om te betalen. Hij is goedkoper dan bij ons thuis bij de Savorin Lohmanlaan :-) We liggen op de eerste rij aan het water maar na verloop van tijd merken we dat we in de baan van de BBQ-lucht liggen die in een beachclub staat te branden. Hmmm, ff iets anders regelen. Na een tijdje zien we helemaal naar links vooraan 2 setjes naast elkaar vrijkomen, dus we zorgen dat we snel oversteken! Zo, beter!

We relaxen hier heerlijk in de zon, in de schaduw, in het water. Bij dit strand staat geen hotel omdat door orkaan Luis in 2010 het hotel dat er ooit stond zwaar beschadigd is geraakt en daarna afgebroken. Daarom is het niet heel druk en voor de locals een favoriet strand.

Om 16:20 uur komt er een mannetje van de bedjes zeggen dat ze over 10 minuten gaan sluiten!?!?!?! Huh??? Sluiten, strandbedjes? We zien inderdaad dat de lege bedjes al zijn opgeruimd en dat andere gasten gaan inpakken. Wat?!?! We blijven nog ff liggen en besluiten om 16:40 uur ook op te stappen. Er zijn niet veel bedjes meer over. Onderweg zitten we te bedenken waarom dit nou gebeurt? Onze conclusie is dat het misschien iets met een vergunning te maken heeft. Geen idee!

Terug in ons appartement leggen we de spullen binnen en lopen met onze handdoeken nog naar het zwembad beneden. Nog ff lekker zwemmen in het zwembad. Aan de poolbar zitten 2 amerikanen (één met zonnebril op zijn haar en de ander met een cowboyhoed op) waarvan er één (de zonnebril) het hoogste woord heeft. Je kent die types wel, 1000 verhalen vertellen over van alles en nog wat en 2000 vragen stellen aan de ander! En gezellig dat ze het hebben! Maar de zonnebril  heeft duidelijk te lang aan de poolbar gezeten en is een beetje dronken. Als hij na verloop van tijd door het water naar de andere kant loopt om via de trap, het zwembad uit te gaan, dan lukt dat niet:-) Als ie op de eerste trede staat met één voet valt hij langzaam terug. Ook een tweede poging om via de trap het zwembad uit te komen mislukt jammerlijk. Je ziet hem denken "kak, hoe ga ik hieruit komen?"  Hij besluit heel ff aan de rand van het zwembad te gaan hangen. Hij prutst wat zinloos aan een putje. Dan draait hij zich om en loopt door het water terug naar de poolbar, hijst zich op een onderwaterkruk, bestelt een drankje en gaat doodleuk een gesprek aan met een ander! Wat een mannetje!

Als we weer boven in ons appartement zijn, gaan we lekker douche. Als ik even later op het balkon zit, zie ik Sharon op hun balkon staan. Ze staat te praten met hun buurman van het balkon daarnaast, en dat is de tweede amerikaan met de cowboyhoed! Mij kan ie niet zien zitten :-) Hij vertelt Sharon dat hij vanavond naar een hele leuke bar gaat en raadt haar aan ook erheen te gaan :-) Tactisch rondt Sharon het gesprekje af en gaat snel naar binnen. Wat een grap!

Het wordt inmiddels donker (19:00 uur is het hier donker) en we laten vandaag weer eens een hele grote pizza bezorgen die we op het balkon opeten. Na het eten gaan we nog ff een stukkie lopen richting de hoofdweg en langs het water van de Simpson Bay. Het was een topdag hier op Sint Maarten!

Morgenochtend 8 uur staat weer de afspraak om een duik te nemen in zee beneden en morgen is onze 25-jarige huwelijksdag! De hele reden waarom we hier zitten :-)

1. Han en Diny:
    21 augustus 2017
    Lieve Rene en Yvonne, vandaag 25 jaar getrouwd , GEFELICITEERD !!!!!!. Wat een geweldige plek om dat te vieren. XXXX
  2. Nicolette:
    21 augustus 2017
    Gefeliciteerd met jullie 25 jarig huwelijk!!! We wilde nog een bakkie komen doen maar de vluchten zaten vol ;-) Geniet van de mooie plek waar jullie nu zit met jullie gezin. Op naar de 50!!! Liefs Johan, Nicolette, Mike en Lotte xxx
  3. Erik T.O. van der Wilt:
    21 augustus 2017
    Ja, dat wisten we niet. GEFELICITEERD en nog vele gelukkige jaren erbij. Een beetje jaloers mogen we toch wel zijn he op een goede manier natuurlijk. Wat een plek !!!!
  4. Jan en Els:
    21 augustus 2017
    Hallo Rene en Yvonne van Harte Gefeliciteerd met jullie 25 jaar huwelijk, en een fijne dag geweest.
    Nog heel veel vakantie plezier
    Jan en Els
  5. Michel Grouwstra:
    21 augustus 2017
    Van harte gefeliciteerd Yvonne en Rene!!! Is het een beetje vergelijkbaar met de Malidiven......?
    Enjoy! Roger en Michel
  6. Els:
    21 augustus 2017
    Na al jullie mooie verhalen te hebben gelezen toch maar even een reactie van mij. Van harte gefeliciteerd met jullie 25 jarig huwelijk! Genieten daar op Sint Maarten, een echte topvakantie!