Sint Maarten dag 4

22 augustus 2017 - Sint Maarten, Nederlandse Antillen

Voordat ik het verhaal van vandaag vertel, wil ik iedereen die al die weken meeleest en reageert heel erg bedanken daarvoor! We vinden het geweldig om jullie reacties te lezen. Bedankt allemaal!

Vanmorgen ging om 8 uur de wekker.. zoals beloofd! Ik druk hem uit en kijk naast me. Ik zie een hoopje mens dat nou niet echt klaar is voor een duik. Zij kijkt terug en ziet volgens mij hetzelfde :-) "Wat zullen we doen?" "Heb jij zin om te gaan zwemmen?" "Nou, niet echt. Ik ben gesloopt." "Ja, ik ook". We lezen op mijn iPhone jullie reacties en ze zijn hartverwarmend! Er is één iemand die ons in haar reactie aanspoort om toch vooral te gaan zwemmen. Nicolette! We kijken elkaar aan en ik zeg "Weet je wat, ze heeft gelijk, we gaan het gewoon doen!" We glijden uit bed en trekken onze badkleding aan, handdoeken mee en het pasje van onze deur. We nemen de lift naar beneden en lopen om het zwembad heen richting het trapje waar je de zee in kunt. Handdoek op een ligstoel, pasje eronder en we dalen het trapje af... Er zwemmen allemaal kleine visjes onder het trapje :-)

En lekker dat het is!!! Wat is het toch een heerlijk water! We zwemmen een paar keer heen-en-weer. We zijn helemaal alleen in het water en bij het zwembad is ook nog niemand! Alleen de tuinman is al druk bezig met het ondehoud van het gras, de ligbedden en het groen rondom het zwembad. We klimmen uit zee en ik duik nog ff in het zwembad terwijl Yvon lekker op een ligstoel gaat liggen. Dan zien we op ons balkon Sharon staan met het fototoestel :-) Er is bewijsmateriaal!

En Nic, bedankt voor het laatste zetje! Je bent daardoor voor altijd deel van deze vakantie voor ons!

Dan wordt het tijd om te gaan douchen en aankleden. Ik loop nog even langs de bakker voor verse croissants en baquets en wissel de strandhanddoeken om voor schone. We ontbijten we lekker op het balkon en de temperatuur is alweer lekker hoog. We gaan vandaag drie dingen doen, naar Maho Beach waar het strand aan het begin van de start- en tevens landingsbaan ligt om dat ff mee te maken, naar Little Bay Beach om te stranden en we gaan Philipsburg daarna bekijken.

Maar eerst Maho Beach, we rijden de straat uit en slaan linksaf. Dan roept Shirley "Shit, ik heb mijn verkeerde slippers aan!" Dus we keren even om en rijden die 200 meter terug. Als ik haar het pasje van onze voordeur wil geven zie ik dat ik die vergeten ben mee te nemen! Kak! We stappen samen uit en gaan naar de lobby. Daar staat dezelfde knul als met inchecken. "I remember you!" zegt ie. "You are married 25 year!" "Ja" zeg ik "and you had problems with your printer!" Hij moet er om lachen. "Is it your fault?" zegt ie tegen Shirley. "No, it is his fault" zegt ze als ze naar me wijst :-) Lachend print hij een extra kaart en geeft die aan ons. "Have a very nice day!"

Shirley wisselt van slippers en we vertrekken opnieuw. Maho Beach is een paar minuten rijden en we kunnen de auto langs de stoep kwijt. We steken over en lopen naar het strand. Het is er MEGADRUK! Hutje-bij-mutje mensen op een niet al te groot strandje. De meesten staan te turen of er iets aankomt of dat er iets vertrekt. Binnen een paar minuten komt er een Airbus van Delta Airlines aangevlogen en die vlak over onze hoofden heen een geslaagde landing maakt. Wauw! Wat een kabaal en geweld! Dat is echt heel dichtbij!

Je moet je het volgende voorstellen, je hebt de zee, dan een strand van pakweg 8 meter diep, dan een betonrand van 20 centimeter, dan een weggetje waar net 2 rijrichtingen op passen, dan direct een hek, dan een strook gras van 50 meter en dan het begin van de landingsbaan! Echt bizar! Moet je echt op Youtube ff bekijken! Er hebben hier ook 747's van de KLM geland!

Er komen ook kleinere vliegtuigen binnen. Na een tijdje vertrekt er iets wat lijkt op een grote 737. Weet niet precies wat het is. Als ie aan de beurt is, rijdt hij de startbaan op met zijn achterkant naar ons strandje gericht. Je ziet rechts van ons mensen op de betonrand gaan staan. Zij staan recht achter het vliegtuig. Als ie vol gas geeft, zie je binnen 2 seconden petjes wegwaaien en mensen van de betonrand vallen op het strand! Vorige maand is dat hier nog heel erg verkeerd afgelopen. Toen is een vrouw ook omgeblazen en met haar hoofd op een rots terecht gekomen. Die is inmiddels in de hemel bij onze lieve heer :-) Misschien kun je daar nog beter naar vliegtuigen kijken...

Als we hier uitgekeken zijn, lopen we terug naar de auto en rijden richting Philipsburg. Vlak daarvoor moet Little Bay Beach liggen waar je mooi moet kunnen snorkelen. Als we het bordje van de afslag zien, rijden we rechtsaf. Dit weggetje eindigt bij een slagboom van een resort en rechts daarvoor is een paadje naar het strand. We parkeren de auto en lopen naar het strand. Hmmmm, als dit het is dan gaat het hem niet worden. Geen bedje of parasols te zien, alleen een strandje waar helemaal niemand is. Nergens schaduw. Dat zoeken we niet en we stappen weer in en rijden verder. Al snel komen we in Philipsburg aan. Daar zien we een parkeerterrein, maar dat blijkt privé te zijn. We zetten de auto langs de weg en lopen het strand op. Ook redelijk rustig hier maar er zijn wel bedjes en parasols. Helaas zijn die alleen voor bezoekers van het resort dat hier staat of we moeten een dagpas kopen van $89.... Als we naar links kijken, zien we verderop een beachclub zoals we die zoeken. We lopen langs het water er naartoe. We krijgen 4 bedjes en 2 parasols en duiken de zee in. HEERLIJK!

Dit strand is wat anders omdat het verderop overgaat in het strand van Philipsburg. Wij zitten nog net daarvoor. Langs het strand staan nl. allemaal huizen. Verderop zien we de Cruise Terminal van Sint Maarten waar 2 gigantische cruiseschepen naast elkaar liggen. Echt flatgebouwen hoog zijn ze. Schijn voor ons liggen 2 donkere meiden en 2 donkere gasten. En de meiden hebben het hoogste woord! "That motherfucking bitch. I slapped her in the face!" Hele heftige verhalen klinken luidkeels over het strand. Alsof je naar een amerikaanse tv-serie zit te kijken. En ze kakelen maar door met de meest heftige verhalen. Kennelijk hebben ze gisteren ruzie gehad met ene Amber :-) Het is net of je naar 2 actrices zit te kijken. Wat een toestanden toch!

Tijd om weer het water in te gaan! Duikbril op om te kijken of er wat te zien is. Dat valt hier helaas tegen, wat witte visjes die heel dichtbij komen en absoluut niet bang zijn. Dan komt één van de bitches naar Yvon en zegt "You look very lovely!"  Nou moeten ze een keer ophouden hoor!!! We weten het wel! Ja, you look very lovely! Very lovely! En je haar is ook prachtig! :-) Iets wat nog niemand tegen mij heeft gezegd overigens. Terwijl ik ze allebei elke dag was! Hahaha! Yvon neemt de complimenten ervaren in ontvangst.

Aan het einde van de middag willen we nog Philipsburg bekijken dus we pakken onze spullen in en lopen terug naar de auto. We zoeken in Philipsburg een parkeerplek en lopen door de straatjes. Veel winkeltjes met sieraden maar ook hele eenvoudige winkeltjes. Het is een bonte mengeling van weelde en eenvoud maar wel sfeervol. Wat ook hier weer opvalt, om een uur of 17:00 uur gaat alles gewoon dicht! Ja, echt waar! De winkels laten hun rolluiken zakken, barretjes zijn leeg. Weet iemand hoe dit hier zit!?! Roger, weet jij dat? We kopen nog net een leuk magneetje en gaan dan terug naar de auto. Vandaag eten we bij KFC, die hebben we op de heenweg gezien.

KFC valt een beetje tegen. De kip van Sint Maarten is niet de kip in Nederland :-). Terug in ons appartement is het tijd voor een douche en chillen op het balkon. Morgen gaan we naar Dawn Beach!

1. Nicolette:
    23 augustus 2017
    Super goed dat jullie zijn gaan zwemmen, leuk dat ik jullie het laatste zetje heb kunnen gegeven :-)
    Jullie hadden weer een heerlijke dag, gaaf dat jullie de zo bekende Youtube filmpjes van de vliegtuigen in het echt hebben gezien!! Geniet nog de laatste dagen, wat gaan die weken snel he!? Xxx
  2. Erik T.O. van der Wilt:
    23 augustus 2017
    Inderdaad gaan de weken snel, voor ons, maar zeker voor jullie. Neem het ervan, een paar dagen nog en dan moeten we het zonder jullie verhalen stellen, WAT SAAI !!!!
  3. Han en Diny:
    23 augustus 2017
    Goed van jullie om te gaan zwemmen om 8uur, anders had je later misschien spijt gehad. Leuke foto's van jullie bij dat zwembad .Was het moeilijk kiezen welk bedje Von.?XXXX
  4. Jan en Els:
    23 augustus 2017
    Geniet nog maar even van de zee, hier is hij lang zo mooi niet. En wat gaat de tijd snel we zullen jullie verhalen wel missen. Nog veel plezier.
  5. Roger:
    ha daar in caribisch nederland,
    ik weet wel dat in philipsburg de winkels eigenlijk alleen gericht zijn op de cruise schepen en de passagiers zoveel mogelijk te laten uitgeven. Die schepen gaan of eind vd middag vaak weg of de passagiers gaan weer aan boord om (all inclusieve) daar te eten. Daarnaast moet je eigenlijk niet na zonsondergang in philipsburg zijn behalve in de hotels aan het strand.....
    Gaan jullie nog naar Marigot want dat is totaal anders dan Philipsburg en was 's avonds wel gezellig :-)
  6. Roger:
    ha daar in caribisch nederland,