Colorado!

7 augustus 2017 - Jensen, Verenigde Staten

Vanmorgen is het weer net zo slecht als sommigen van jullie in de voorspelling hadden gezien. Helemaal waardeloos! Het giet en het water loopt in stromen over het parkeerterrein. Maar goed, we gaan! We hebben kort, maar goed geslapen.

We werken onze ochtendroutine inmiddels steeds soepeler af en begeven ons naar het ontbijt. Goed ontbijt met vers fruit, yoghurt, muffins, danish, toast en je kunt zelf verse wafels bakken! Je vult een bekertje met beslag, kiept het in het wafelijzer, klemt hem dicht en draait hem om. Als ie 'ping' zegt, draai je hem weer terug en is je wafel klaar? Stroop erop (of aardbeienjam, lekker!) en smullen maar. Koffie, thee en jus erbij en we zijn weer klaar voor de dag. Een inspannende dag, want we moeten veel rijden. We checken uit, laden alles weer in de SUV en vragen Tom om ons naar het tweede adres te brengen in de favorietenlijst. Trail Ridge Road, een prachtige weg dwars door Rocky Mountain National Park. Met de tips van Thrifty (al gedaan?) in het achterhoofd rijden we snelweg I-70 op richting het westen. Daarna rijden we de U36 op die overgaat in Trail Ridge Road. De tip van de dame was de rechter rijstroken te gebruiken want links is een Express Lane waar je tol voor betaalt. Dus dat doen we. Het is ietsje droger geworden, maar het zicht is niet meer dan 1 kilometer. Ben benieuwd... Bij de ingang van Rocky Mountain National Park kopen we een kaart waarmee we alle parken straks in kunnen en beginnen aan een prachtige weg, althans dat had ik op Streetview gezien... Wij zien eigenlijk geen fluit, alleen de auto's voor ons. Het is heel slecht weer en we rijden al snel in de wolken. We rijden hoger en hoger en passeren uitkijkpunten met fantastische namen die overweldigende vergezichten doet vermoeden. Wij zien net de rand van de weg want vangrails daar doen ze hier niet aan.We rijden hoger en hoger en mist en regen gaan over in hagel en sneeuw! Ja, echt waar! Het is hier al weken 30 graden plus! En de dag dat wij er zijn, hebben we dit! De buitentemperatuur is inmiddels van 12 graden gezakt naar 3 graden als we op de top komen. Daar is het zo listig dat we in een bocht zelf even wat slippen! Gelukkig loopt het goed af en beginnen we aan de afdaling die ons richting Jensen, Utah zal brengen. Het is dan overigens nog wel 500 km rijden. In de afdaling knapt het weer gelukkig op en kunnen we steeds verder zien. Jezus, wat is het hier mooi! Ook de temperatuur gaat weer beter. We stoppen natuurlijk hier wel voor een paar fantastische foto's. In het dal rijd

IMG_1423

en we plotseling in een laag van 5 centimeter sneeuw! Zomaar, over een lengte van 200 meter helemaal wit. Daarna, alles weer weg! We zijn blij dat we het tweede deel van de weg nog wel hele mooie dingen hebben gezien. We rijden het park uit en

gaan op weg naar Jensen. Nog maar 450 km te gaan, maar het is een prachtige weg! Onderweg stoppen we een paar keer en eten we lekker fruit en maken een

wc-stop. Ik ben het echter met TomTom over één ding niet eens. Die beweert dat we over dit stuk van 450 km 8 uur gaan doen.... ??? Google dacht daar heel anders over. Die zei 4,5 uur.  Nou, ik denk precies er tussen in, 6 uur. Trouwens, dan vind ik het ook wel welletjes! :-)

We rijden door fantastische landschappen en over kaarsrechte glooiende wegen die je ver voor je ziet lopen. We zien uitgestrekte wastelands en prachtige stukken woestijn, maar ook spectaculaire rode bergen met één witte laag in het mi

dden! Echt geweldig!

Het laatste stuk van 90 kilometer komen we bijna geen auto meer tegen. Hier moet je kennelijk persé zijn, of heen gestuurd worden, want anders zou je meer auto's moeten zien. Het schiet daardoor wel lekker op. Om 18:20 uur rijden we Jensen binnen en slaan rechtsaf. Na 1,5 km bereiken we onze overnachting. Een huis met een oprijlaan en een paar hectare grond eromheen. Onze kamer is fan-tas-tisch!

Groot, schoon, gezellig en echt de sfeer van het platteland. De eigenaar verbouwt hooi wat ie verkoopt aan buren. Ze kunnen dit 3 maanden doen, eind september is het hier al winter die loopt t/m juni. We worden superlief ontvangen en voelen ons helemaal thuis. Jammer dat we hier maar 1 nacht zijn.

We rijden naar Vernal 15 km verderop, want daar kun je goed eten volgens de eigenaresse. We kiezen de Mexicaan want daar hebben we alle 4 trek in. Het is een leuk restaurant met bijbehorende muziek, ariba ariba andelé! We krijgen een tafel en gaan zitten. Wat opvalt is dat aan één kant van de tafel de afstand van bank tot tafel vrij groot is. Voor ons eigenlijk te groot. Een snelle blik in de rondte maak duidelijk dat dat bij alle tafels zo is.... huhh? Nou ja, het zal wel. We hebben trek! We bestellen fajita's terwijl we al op de nachochips met salsa hebben aangevallen. Als even later nieuwe klanten binnenkomen, begrijpen we in één keer dat van die tafel en bank! Er zijn hier veel mensen die er anders niet tussen passen! WTF! Complete tientonners komen hier eten! Er is één man die niet zelfstandig van zijn stoel kon opstaan. Zijn buik was zo huge dat ie tussen zijn dijen hing! Echt waar, ik heb 2x gekeken! Zijn vrouw bracht hem een extra stoel die hij naast zich zette om met één hand op te steunen. Zijn vrouw trok aan de andere hand terwijl de man met alles wat ie in zich had, zich langzaam probeerde op te richten. Mijn god, hoe kun je het zover laten komen! Als ie een beetje pech heeft dan ligt zijn helemaal maaltijd na het opstaan gelijk in zijn onderbroek! Wat een krachtsinspanning!

Als we klaar zijn met eten, rekenen we af en gaan nog even tanken. Voor $39 is ie helemaal weer vol! Met benzine, geen diesel.

We rijden terug naar onze overnachting waar ik dit verhaal schrijf. Ik hoop dat ik die 2 enorme muggen nog kan platslaan voordat we gaan slapen...

1. Janine:
    8 augustus 2017
    Wauw! Wat een mooie foto's. Echt een prachtige omgeving daar! Fijn dat het weer uiteindelijk beter werd en jullie de omgeving toch goed hebben kunnen zien. Leuk dat jullie zoveel foto's met ons delen, zijn we toch een klein beetje aanwezig bij jullie geweldige reis :-) Veel plezier de aankomende tijd!
  2. Erik T.O. van der Wilt:
    8 augustus 2017
    Geweldig in een woord geweldig. Wat een mooie foto's van die prachtige natuur., daarbij nog een stuk avontuur met sneeuw en gladheid. Pico Bello beschreven. De regen nemen wij wel van jullie over zodat jullie verder prachtig weer hebben. Tot lezens !!
  3. Pieter:
    8 augustus 2017
    Gelukkig zijn jullie veilig aangekomen bij een prachtig huisje met nog een paar mooie fotos, ondanks dat het weer zo tegen zat (:
  4. Han en Diny:
    8 augustus 2017
    Het was weer geweldig goed beschreven ,jammer van het slechte weer maar dat was maar van korte duur ,hopelijk. Goede reis verder,wij reizen met jullie mee. XXXX
  5. Opa en Oma Grouwstra:
    8 augustus 2017
    We genieten met jullie van de leuke verhalen. Ga zo door! En we hopen dat jullie meer mooi weer krijgen daar heb je tenslotte vakantie voor.
  6. Michel Grouwstra:
    8 augustus 2017
    Mooie natuur, zo groen. Maar ja, zeggen wij dan, het is niet voor niets zo groen....:-) Hopelijk snel weer mooi weer( in ieder geval hebben jullie natuurlijk sowieso St Maarten nog in het verschiet, daar zal het echt niet sneeuwen). Ben overigens benieuwd met hoeveel kilo jullie weer terug komen.....